Perimetrul – exersare colorata

Pentru a exersa aflarea perimetrului figurilor geometrice învățate vă propun următoarele activități:

  • DesenareaScan_20160512 de către copii a unui număr stabilit de figuri geometrice învățate cu diferite culori, măsurarea laturilor cu liniarul aproximând la centimetri, aflarea fiecărui perimetru folosind pentru scriere culoarea figurii desenate (pentru a avea cât mai multe pot desena unele figuri chiar în interiorul unor figuri).
  • activitatea de mai sus se poate diversifica punându-i pe copii să extragă biletele care să le dea indicații referitoare la relațiile dintre laturi (una sa fie cu ... mai mare/mică decât o altă latură sau de două/trei ori mai mare)
  • o activitate transdisciplinară matematică-desen-științe: desenarea unei gradini de legume sau de flori sub formă dreptunghiulară în care straturile de diferite legume/flori să aibe ca formă o figură geometrică învățată (un poligon) după care să măsoare fiecare latură a fiecărei figuri geometrice și pe spatele fișei sau
    lângă desen dacă este loc să afle perimetrul fiecărui strat și al grădinii
  • completarea unui tabel în care elevul își alege câte un obiect  care are forma unei figuri geometrice învățate (a unui poligon), îi măsoară laturile și îi află perimetrul
  • ca temă elevul poate desena schița locuinței sale, măsurând laturile camerelor aproximând la metri și poate calcula perimetrul fiecărei camere
  • desenarea unor covoare de diferite dimensiuni la educație plastică și aflarea perimetrului lor

Elevii trebuie lăsați să prezinte fiecare cel puțin un exemplu din munca lor, ei verbalizând astfel modul de lucru, exersând folosirea limbajului specific și împărtășind altora ideile lor creative.

Consider că o fișă la care elevul participă în totalitate la realizarea ei, unde pe lângă ceea ce se exersează este implicată și creativitatea elevului sau chiar o activitate practică este mult mai eficientă decât o fișă în care elevul completează câteva spații lacunare.

81

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *